Korespondencja Naukowo-Kosmetyczna z Elementami Imprezowo ...

Temat: wynik USG - prosze o interpretacje
wynik USG - prosze o interpretacje dowiedzialam sie, ze mam powiekszony jeden jajnik, niewielkie cysty oraz cienkie endometrium; poza tym wynik tsh i prl - prawidlowy, ale dostalam skierowanie na badanie innych hormonow, bo moje miesiaczki nigdy regularne nie byly; domyslacie sie moze co moze mi byc i jak te wszystkie nieprawidlowosci polaczyc w diagnoze?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,216,93555119,93555119,wynik_USG_prosze_o_interpretacje.html



Temat: Polip lub mięśniak, czy lekarzmoże nie zauważyć?
witaj ja 3 lata temu przez prawie rok ,tak srednio co 3 miesiace miałam plamienia ktore trwały po 2,3 dni za kazdym razem byłam u lekarza na usg aby sprawdzic od ... za czesto poszłam do innego lekarza i okazało sie ze mam polipa endometrium lub jak pan doktor powiedział moze byc to miesniak ale zanim zdecydowałam sie na usuniecie polipa byłam jeszcze u 2 lekarzy no i w koncu jednemu zaufałam najlepiej isc na usg zaraz po miesiaczce wtedy endometrium jest cienkie i lepiej widac czy cos jest czy nie pozdrawiam )
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,216,96205816,96205816,Polip_lub_miesniak_czy_lekarzmoze_nie_zauwazyc_.html


Temat: krórka i skąpa miesiączka
A właśnie,że są "normy" które mówią o tym ile powinna trwać średnio miesiączka i ile krwi powinna kobieta wtedy stracić. Ja bym się wybrała do innego ginekologa na usg w celu sprawdzenia grubości endometrium bo skąpe i krótkie miesiączki mogą świadczyć o tym,że jest ono za cienkie-choć wcale nie muszą-a jeśli jest za cienkie to w przypadku zajścia w ciążę zapłodniona komórka jajowa ma problem,żeby się zaimplantować co pociąga za sobą dalsze konsekwencje. Jeśli chcesz się wybrać na takie usg to dowiedz się w którym dniu cyklu się to badanie wykonuje w celu...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,216,79892982,79892982,krorka_i_skapa_miesiaczka.html


Temat: pigulki a miesiaczka
Witaj. Mam jeszcze większy problem, bo mi się spóźnia już 3 tydzień. Biorę pigułki od lutego - najpierw cerazette a od kwietnia mercilon. Moja Pani doktór zrobiła mi USG w dniu spodziewanej miesiączki i orzekła, że nic nie wskazuje na to, żeby miała się pojawić ze względu na b. cienkie endometrium powiedziała, że po pigułkach to się zdarza i że mam czekać....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,216,9112433,9112433,pigulki_a_miesiaczka.html


Temat: skąpe miesiączki
Ja sie zbytnio na tym nie znam, ale... Podczas miesiaczki zluszcza sie endometrium, wiec moze jesli twoje miesiaczki sa takie krotkie i skape to moze endometrium jest bardzo cienkie (tak jak ... ci zrobi pare razy USG (w roznych fazach cyklu) i oceni grubosc endometrium... Pozdrowionka
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,216,12713648,12713648,skape_miesiaczki.html


Temat: WTÓRNY BRAK OKRESU
Dzieki za info Kupilam wczoraj Castagnus i na razie poczekam. Moze ten moj skapy okres jest wynikiem cienkiego endometrium? Moze jeszcze nie doszla do siebie po tabletkach... CHoc minely juz 2 lata odkad nie biore pigułek i w gruncie rzecz az tak sape miesiaczki zaczely sie jakies pol roku temu... Moze to stres? Okres mam co 24 lub ok 28 dni ale skapy... Nie wiem czy powinnam pic te czrana malwe. Jak uporam sie z US to pojde do ginka i zrobie USG, zeby sprawdzic jak sie ma moje endo )))Jakas b kompentena...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,216,15339635,15339635,WTORNY_BRAK_OKRESU.html


Temat: przesuwanie miesiączki
Zastrzyki - ja kiedyś próbowałam przyśpieszyć w ten sposób miesiączkę, wzięłam 2 zastrzyki z progesteronem... a miesiączki nie dostałam wcale! Mało tego, USG wykazało że nie będzie jej w ogóle (było cienkie endometrium). Więc Juppi uważaj, bo może będzie trzeba w efekcie sztusznie wywoływać okres. Heather ma rację, taka ingerencja nie zawsze jest dobra.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,216,19720389,19720389,przesuwanie_miesiaczki.html


Temat: ginekolog-położnik (witam ponownie)
Podejrzewam, że "endometrium linijne" nie " endometrioza linijna". Endometrium w trakcie miesiączki ulega złuszczeniu i tuz po niej w USG jest widoczne jako cienka 2-3 mm linia. W trakcie cyklu grubieje. endometrium to nic innego jak błona śluzowa jamy macicy. Endometrioza natomiast to choroba
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,216,25337697,25337697,ginekolog_poloznik_witam_ponownie_.html


Temat: ginekolog-położnik (witam ponownie)
Jestem 3 miesiące po poronieniu,zabieg 26 kwietnia.Pierwsze dwie miesiączki miałam bardzo obfite,ale to była krew bez dodatkowych "atrakcji",ale 3cia miesiączka to były szczyty:ból okropny i strasznie dużo skrzepów(nie wiem w sumie ... miałam w 26dc usg i endometrium wydało się lekarzowi cieńkie-więc skąd takie ilości tych skrzepów Chcę się znów starać ale obawiam się co to znaczy?bardzo proszę napisać mi cotaki okres ozacza...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,216,25337697,25337697,ginekolog_poloznik_witam_ponownie_.html


Temat: Do dziewczyn, które pisały w wątku "Na pociechę"
... I po pierwszym razie naprawdę panicznie się bałam, każde usg to był koszmar, chodziłam z mężem lub przyjaciółką jak męża nie było i kazałam sobie opowiadać już po, co mówił lekarz,...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,11916,12168937,12168937,Do_dziewczyn_ktore_pisaly_w_watku_Na_pocieche_.html


Temat: krótkie krawienie podczas @, czy to normalne?
... że lepiej iść do lekarza a jeżeli chodzi o krótkie miesiączki, to coś chyba w tym jest może to właśnie było przyczyną poronienia za cienkie endometrium, zarodek źle się zagnieździł tylko...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,11916,13135256,13135256,krotkie_krawienie_podczas_czy_to_normalne_.html


Temat: jak długo czekałyście na @ po zabiegu
Druga miesiączka pojawiła się po ok. 30 dniach (normalnie - mniej) i była cieniutka i łagodna. Cały czas czekałam, kiedy się wreszcie zacznie porządnie, bo zawsze miałam co najmniej obfite. Uspokoiło mnie przypomnienie, że na kontrolnym usg 3-4 dni przed @ miałam jak na mnie cienkie endometrium - 10 mm. Takie to u mnie było przed owulacją. Niepokoję się bieżącym cyklem -...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,11916,19107856,19107856,jak_dlugo_czekalyscie_na_po_zabiegu.html


Temat: okres tak wcześnie???
podbrzusza, ale duzo mniejsze niż zwykle przy okresie) Do tego wszystkiego nie pasuje mi ten płodny śluz i ból owulacyjny. Sama nie wiem co mysleć. Mam za cienkie endometrium na miesiączke...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,11916,25544945,25544945,okres_tak_wczesnie_.html


Temat: Czy usg po poronieniu jest konieczne?
ja po poronieniu ( 12tc)mialam 3 usg teraz czekam na czwarte usg-minelo 8 tygodni a nie mam jeszcze miesiaczki, pewnie endometrium za cienkie......i mialam lyzeczkowanie...usg bylo zrobione, zeby wykluczyc ewentualne pozostalosci...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,11916,42800131,42800131,Czy_usg_po_poronieniu_jest_konieczne_.html


Temat: wyniki badań FSH i prolaktyny
Robione w 10 dniu cyklu: -TSH=3,082 uIU/mL -LH=3,53uIU/ml -progesteron 1,72ng/ml Miesiączkę dostałam teraz po 20 dniach, w 8 dniu cyklu miałam robione ponowne USG które wykazało ze pęcherzyk rośnie, dziś kolejne ... obecny jest dużo mniejszy niż ten który był 4 dni temu. Endometrium cienkie(cokolwiek to znaczy). W sumie nie wiadomo czy z tego nowego pęcherzyka co rośnie będzie owulacja czy też nie....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,14906,85110474,85110474,wyniki_badan_FSH_i_prolaktyny.html


Temat: nieobfita miesiączka i plamienia przed
Wydaje mi się, że Twoje miesiączki ciągle mogą wyglądać inaczej zarówno po wkładce, jak i po urodzeniu dziecka. Nikt Ci tego pewnie na 100% nie powie. Plamienia przed miesiączką to rzeczywiście chyba jakieś problemy hormonalne, ale być może niewielkie? nie mam na ten temat wiedzy. Krótka miesiączka może świadczyć o zbyt cienkim endometrium (zdaje się, że wkładki uniemożliwiają jego rozrost) i pewnie dobrze byłoby udać się na usg pod koniec cyklu, żeby to sprawdzić lub jeśli nie chcesz - zdać się na żywioł i po prostu próbować i jak nie będzie się udawało,...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,14906,66322261,66322261,nieobfita_miesiaczka_i_plamienia_przed.html


Temat: Hashimoto a miesiączka
Moje doświadczenie było takie, że przed podjęciem leczenia Hashi miałą miesiaczki długie (7-8 dni) i obfite (3-4 dni krwawiłam niemal jak zarzynane prosię). Leczę się od roku i obecnie mam okresy 5-6 dniowe, z jednym, dwoma dniami silniejszego krwawienia. Wydaje mi sie, że u mnie wpłynęła na to tyroksyna. Ale hormony płciowe też trzeba brać pod uwagę. Jeśli usg wykazało, że owulujesz, to pięknie. Dla zajścia w ciążę i utrzymania jej ważne jest też endometrium - jego odpowiednia grubość. Jeśli jest niski poziom estrogenu, to endometrium jest za cienkie (cienkie endometrium = mało materiału do wydalenia podczas okresu = skąpe miesiączki). Tyle wiem z mojego leczenia. Jeśli bardzo się tym martwisz i potrzebujesz realnego uspokojenia, powinnaść zrobic badania hormonów płciowych, zalecone przez specjalistę (w...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24776,85548816,85548816,Hashimoto_a_miesiaczka.html


Temat: udane in vitro a endometrioza
Dzięki Dziewczyny za odpowiedź. Coś czuje,że dzisiaj dostanę okres, ponieważ strasznie boli mnie brzuch i plecy. Chyba ciężka nocka przede mną. Boję się tej miesiączki!!!! Moje endometrium mierzone podczas monitoringu w 12 dc wynosiło 8 mm. W dniu transferu(16dc) nie miałam usg wiec nie wiem ile wynosiło endometrium. Przy następnym ICSI będę rządać usg w dniu transferu. Może ten transfer zarodków nie miał sensu, może moje endometrium było za cienkie. Tak to jest jak człowiek jest zielony przy pierwszym ICSI. Teraz po tych wszystkich perypetiach wiem więcej. Pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,191,77134109,77134109,udane_in_vitro_a_endometrioza.html


Temat: Chcę podnieść Was na duchu
jaka mała maciczka, a jakie malutki jajniki i takie cieniutkie endometrium. No i mnie to trochę podłamało. Mam 33 lata. Odstawiłam tabletki i postanowiłam się przygotowywać do ciąży("odbudować" endometrium),bo z mężem ... już dawno powinnam mieć miesiączkę (minęło w końcu 37 dni od ostatniej)myślałam,że mogę spokojnie się kochać. Efekt jest taki,że jestem w ciąży, której nawet się nie spodziewałam, teoretycznie nawet nie było...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,191,41337887,41337887,Chce_podniesc_Was_na_duchu.html


Temat: Endometrium
Zgodzę się z poprzedniczką, też teoretycznie naczytałam się mnóstwo o grubości endometrium i przy b. cienkim są kłopoty z zajściem w ciążę. Kiedy zaczęły się u mnie kłopoty z miesiączkami, których prawie nie było, plamienia podczas brania tabletek antyk., lekarz wysłam mnie na usg, celem sprawdzenia,czy wszystko jest ok., czy nie ma endometriozy, czy macica gładka itd., jajniki w porządku. Okazało się, że wszystko ok, tylko endometrium przed samą spodziewaną miesiączką wynosi 1,9 mm! (to nie pomyłka). Stąd też brak miesiączek. No i się wystraszyłam. Postanowiłam na pół roku odstawić tabletki,żeby dojść do ... spodziewaną miesiączkę. Naturalny cykl po prostu strasznie mi się rozregulował i wydłużył. Zaszłam w ciążę po 37 dniach od ostatniej miesiączki. Czyli teoretycznie powinny być już dawno dni niepłodne. Bądź dobrej...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,191,42565833,42565833,Endometrium.html


Temat: duphaston a brązowe plamienie i ew ciąża
W ciązy nie jestem. Byłam na wizycie w Invimedzie u dr Dworniaka, z usg wynikało że to plamienie było miesiączką, ponieważ teraz endometrium jest cienkie jak w I fazie cyklu i był jeden pęchęrzyk 11 mm a reszta drobne, po 4 dniach byłam znów na usg (wczoraj) i żadnych zmian, dalej pęcherzyk 11 mm. Według dr będzie to pewnie cykl bezowulacyjny, chyb że owulacja będzie późna. Zobaczymy, w piątek mam następne usg. Dostałam skierowanie na badanie hormonów, tylko muszę czekać do odpowiednich dni cyklu. pozdrawiam Marysia
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,191,75758311,75758311,duphaston_a_brazowe_plamienie_i_ew_ciaza.html


Temat: za cienkie endometrium?
jestem właśnie po USG to moje endometrium jednak za cienkie jest lekarzowi bardzo sie ono nie podobało 12dc- 5,5 mm i nastraszył mnie, że ono dziwnie wygląda, nie jest takie jakby gładkie w obrysie, tak go zrozumiałam kazał mi oznaczyć beta hcg, ja myslałam, że jak juz dostałam miesiączki, to beta nie muszę oznacza, bo miesiączka znaczy, że spadło i lekarz nic mi nie powiedział, co podejrzewa jak beta będzie powyżej normy, to mam się szybko kontaktować jak dobre, to mam przyjść na początku nastepnego cyklu, zaraz po @, żeby znowu na USG...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,191,13138665,13138665,za_cienkie_endometrium_.html


Temat: Czy skąpe miesiączki mogą zależeć od hormonów.
tak, moze tak byc. skape miesiaczki moga byc oznaka niedoboru estrogenow, a co za tym idzie cienkiego endometrium (sluzowka jest tak cienka, ze malo jej sie zluszcza i stad malo krwi menstruacyjnej wydostaje sie na zewnatrz). Moze to rowniez oznaczac bezowulacyjne cykle, ale skoro piszesz, ze obraz USG jest prawidlowy, to raczej przyczyn nalezy szukac gdzie indziej, o ile oczywiscie mowimy o obrazie USG z wszystkich faz cyklu (w tym rowniez - co wazne - o fazie okoloowulacyjnej). Najlepiej zrobic test wydolnosci jajnika lub komplet badan hormonalnych.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,191,14334549,14334549,Czy_skape_miesiaczki_moga_zalezec_od_hormonow_.html


Temat: Skąpe miesiączki - trudności w zajściu w ciążę?
3 dniową miesiączkę, czyli bardzo krótką. Ale nie ma co sie na zapas martwić. Możesz np. zrobić USG dopochwowe w drugiej częsci cyklu - badanie bezbolesne, bez skierowania zrobisz za 50-100 zł i lekarz zbada czy endometrium jest odpowiedniej grubości. Nie ma co na początku panikować, a lekarza można pomęczyć co to może być. Pozdrawiam!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,586,73733232,73733232,Skape_miesiaczki_trudnosci_w_zajsciu_w_ciaze_.html


Temat: Czerwcowe testowanie
czesc inakaro, Jako ze szybko odpadlam w tym miesiacu, to przestalam czytac wszystkie posty. Teraz dopiero sprawdzilam co u Ciebie sie dzialo. Takze zbyt cienka sluzowka o ktorej piszesz, to chodzi chyba o endometrium od ktorego grubosci zalezy, czy bedzie mogl zagniezdzic sie zarodek. Generalnie minimum w dniu owu to ponoc 7 mm. Endometrium powinno proporcjonalnie przyrastac do rozwoju pecherzykow, az do owulacji. Jesli lekarz widzi na usg, ze jest za cienkie, to wystarczy przyjac troche estrogenow i reakcja jest natychmiastowa. Mowie to na swoim przykladzie. To, ze twoja miesiaczka byla taka " jednodniowa", swiadczy wlasnie o cienkiej sluzowce. Jezeli problem tkwi tylko w tym, to nie martw sie, poniewaz wystarczy zrobic monitoring cyklu z odpowiednia stymulacja hormonami i sukces jest bardzo blisko. Zycze...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,586,95316224,95316224,Czerwcowe_testowanie.html


Temat: grubość endometrium
Obfitość miesiączki nie musi świadczyć o grubości endometrium. Najlepiej oceni to ginekolog robiąc badanie usg. W okolicach owulacji endometrium powinno mieć przynajmniej 8mm. Jeżeli będzie zbyt cienkie, to lekarz może przepisać odpowiednie leki. Wiesiołek natomiast ma się nijak do endometrium, brany do owulacji może wpłynąć na zwiększenie ilości śluzu.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,586,22436984,22436984,grubosc_endometrium.html


Temat: metody antykoncepcji
kobiet zażywających pigułki. (Można je > > zmierzyć.) Jestem zywym przykladem, ze takie zjawisko ma miejsce. USG mialam robione na tyle czesto, by zauwazyc zmiany w endometrium z pigulkami i bez ... i jaki procent zostaje poroniony? > Nikt na tym swiecie nie wie nawet, jaki jest procent samoistnych poronien we wczesnej ciazy. Nie wymagaj ode mnie rzeczy niemozliwych! Po prostu przychodzi miesiaczka...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,16,1325487,1325487,metody_antykoncepcji.html


Temat: Czekać 3 czy 6 miesięcy?
Ja w pół roku po zabiegu łyżeczkowania zrobiłam usg (tuż przed terminem @) i okazało się, że endometrium jest tak cienkie jak tuż po miesiączce, bez szans na implantację. Tak więc...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,11916,83853688,83853688,Czekac_3_czy_6_miesiecy_.html


Temat: krótka miesiączka
dolaczam sie do rad poprzedniczki- skonsultuj sie z lekarzem. skape miesiaczki oznaczaja ze endometrium bylo cienkie a musi byc dosc grube do zagniezdzenia zarodka, ja np. po usg w poprzednim cyklu mialam za cienkie endometrium i dostalam estrofem na jego przyrost.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,19585,59583424,59583424,krotka_miesiaczka.html


Temat: 28 dzień cyklu i nie wiem
O torbieli mówimy w sytuacji, gdy zmiana wykryta na jajniku przekracza swoją średnicą wymiar 5-6 cm, jej ściany są cienkie a zawartość ma charakter płynowy. Torbiel czekoladowa jest wypełniona gęstą, zhemolizowaną krwią. Niekiedy torbiel czekoladową imituje zmiana fizjologiczna związana z owulacją zwana torbielą krwotoczną ciałka żółtego. Taka zmiana nie wymaga interwencji ponieważ zazwyczaj cofa się samoistnie w ciągu trzech cykli. Rozpoznanie endometriozy ... Leczenie trwa nie krócej niż 6 miesięcy. Danazol jest lekiem antygonadotrpowym a więc hamuje owulację. To jest przyczyną nie wystąpienia miesiączki o czasie (oczywiście po wykluczeniu ciąży). Prostą i tanią alternatywą ... kobiety będącej w okresie rozrodczym sytuacja częsta. Pęcherzyk jajnikowy będzie co miesiąc pojawiał się i znikał aż do momentu, kiedy wygaśnie u Pani funkcja hormonalna gonady żeńskiej. Jeżeli w obrazie USG ... więc USG za 6 cykli. . Myślę, że powinna zaufać Pani lekarzowi, którego Pani wybrała. Ma on najlepszy wgląd w stan Pani zdrowia. Pozdrawiam.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,1121,86440017,86440017,28_dzien_cyklu_i_nie_wiem.html